Қорқыту ескі, ғасырлық құбылыстың салыстырмалы түрде жаңа термині – балалардың қатыгездігі. Қорқыту проблемасы жасөспірім кезінде өсіп келе жатқан балалардың ерекшеліктерінің күрделілігі мен сәйкессіздігіне, олардың дамуының ішкі және сыртқы жағдайларына байланысты байқалады.
Қорқыту (bullying, ағылш. bully-бұзақы, сұмдық, бадас, дөрекі, зорлаушы) – бір немесе балалар тобының басқа балаға (басқа балаларға) саналы қатыгез қарым-қатынастың, физикалық, ауызша және (немесе) психологиялық қудалаудың ұзақ процесі. Балалар тек мектепте ғана емес, әлеуметтік желілерде де қорқытуы мүмкін, бұл еңкейу әлдеқайда қиын.
Ата-аналар қорқыту көріністерінің алдын алуда маңызды рөл атқара алады. Бұл туралы бірнеше кеңестер:
* Балаларды мәселелерді сындарлы, агрессивтіліксіз шешуге үйретіңіз, олар сәтті болған кезде оларды мадақтаңыз
. * Өздерін жақсы ұстаған кезде оларды мадақтаңыз, бұл олардың өзін-өзі бағалауын арттыруға көмектеседі. Балаларға өз көзқарастарын қорғау үшін өзіне деген сенімділік қажет.
* Балалардан ОУ-да олардың күні қалай өткенін сұраңыз, олардың сыныптастары мен проблемалары, ОУ туралы не айтатынын мұқият тыңдаңыз.
* Қорқытуға байыпты қараңыз. Балалардың көпшілігі ренжігендерін айтуға ұялады. Мүмкін сізде балаға көмектесуге бір ғана мүмкіндік бар шығар. • Егер сіз біреудің ренжігенін көрсеңіз, балаңыз қорлаушы болса да, балаға қосылуды ұмытпаңыз.
* Баланы мұқтаж адамдарға көмек көрсетуге шақырыңыз.
* Ешкімді өзіңіз ренжітпеңіз. Егер балалар үйде ренжісе, олар басқаларға ашуланады. Егер сіздің балаңыз сіздің басқа біреуді ренжіткеніңізді көрсе, оны мазақ етіңіз немесе.
Әлеуметтік педагог Ж.Т.Усенова