Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды тәрбиелеу мен оқыту проблемасы қазіргі кезде өте өткір және өзекті болып отыр. Ғалымдардың зерттеулері көрсеткендей, бұл процесс әртүрлі профильдегі мамандардың қатысуымен жүруі керек: дефектологтар, білім беру психологтары, психиатрлар, логопедтер, мұғалімдер, ата-аналар мен медициналық қызметкерлер.
Арнайы мектептердегі балалардағы әр түрлі психикалық ауытқуларды ойдағыдай жеңу мекеменің барлық мамандары арасында интеграцияланған негізде өзара қарым-қатынас жасау кезінде мүмкін болады. Баланың айналасында әртүрлі мамандардың бірлескен іс-әрекеттерімен біртұтас коррекциялық білім беру кеңістігі және белгілі бір пәндік-дамытушылық орта құрылады.
Барлық мұғалімдер мен мамандардың жұмыстағы бірлікті қамтамасыз ету жөніндегі іс-шаралар жүйесі.
Білім беру мекемесінің барлық қызметкерлерінің жұмысын үйлестіру қажет. Арнайы мектептегі көп жылдық тәжірибе маған әр баланы, оның әлеуетті мүмкіндіктерін терең және жан-жақты зерттеумен жұмысты дәл бастауға үйретті. Психологиялық-педагогикалық бақылаулар біздің мектеп үшін, оқушылардың жеке көзқарасын жүзеге асыру үшін үлкен маңызға ие.
Осы жылдар ішінде менің жұмысымның белгілі бір жүйесі дамыды. Ең басында мыналар:
- баланың жеке ісін зерделеу,
- отбасылық зерттеу,
- тікелей бақылау,
- студенттің өзіндік сипаттамалары негізінде құрастыру,
- оны дамыту және түзету перспективаларын анықтау.
Мамандар сонымен бірге бастапқы кешенді психологиялық-педагогикалық сараптама жүргізеді; барлық бұзушылықтарды анықтау; ағымдағы және жедел даму деңгейін анықтау.
Мамандар балаларды жеке тексереді, сабақ барысында оларды бақылайды. Тәрбиешілер балаларды сыныпта және күнделікті өмірде – режимдік сәттерді өткізу процесінде, серуенде, еркін жұмыс кезінде зерттейді.
Сауалнама нәтижелерін бүкіл оқытушылар құрамы талқылайды және талдайды. Балаларды оқытудағы жетістіктер мен кемшіліктер талқыланады, түзету жолдары көрсетілген.
Портфолио жасалуда, оқытудың жеке бағдарламасы жасалуда
Әр мұғалім өз жұмысының жеке жоспарын жасайды. Кейбір тұжырымдардың сәйкес келуі өңделетін материалға, мазмұнға, жұмыс көлеміне және тәсілдеріне басқа көзқарасты ұсынады. Мұндай жоспарлау мұғалімнің, логопедтің және тәрбиешінің жұмысындағы байланысты көрсетеді.
Бағдарлама баланың ата-анасымен келісіледі. Жеке түзету-дамыту бағдарламасы педагогикалық кеңесте талқыланады және бекітіледі.
Интернаттағы мұғалім, тәрбиеші және логопед бірнеше жыл бойы әрқайсысының барынша дамуын қамтамасыз ететін сыныптық тәрбие жүйесін модельдеу үшін әр қадамды үйлестіріп, тексеріп отыру үшін қоян-қолтық жұмыс істеуге шақырылды. жеке баланың жеке ерекшеліктерін, оның физикалық және психикалық денсаулығын ескере отырып.
Әр мұғалім өзінің пәніне сүйене отырып, студентпен өзінің түзету жұмысын жоспарлайды, бірақ сонымен бірге оларды басқа мамандардың мақсаттарымен үйлестіреді.
Түзету-дамытушылық жұмыста тиімділікке жету педагогикалық процестің барлық қатысушыларының өзара әрекеттесуінің және тәрбиелік, тәрбиелік және түзету міндеттерін бірлесіп шешудің арқасында мүмкін болады.
Балалармен жұмыс жүргізудің бірыңғай жүйесі, талаптардың үздіксіздігі, сонымен қатар түзету, тәрбие және тәрбие жұмысының мазмұны мен әдістері, балалардың дамуы мен олардың кемшіліктерін жою құралдары мен құралдарының күрделілігі мен алуан түрлілігі қызметтің жетекші түрі – жұмыста сәттіліктің кепілі.
Матаева Айнагүл Серғазықызы