Қазіргі уақытта мамандандырылған көмекті қажет ететін ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар жиі кездеседі. Мұндай балалардың сөйлеу, есте сақтау, үйлестіру, қабылдау, жалпы және ұсақ моторикасының әртүрлі бұзылыстары бар.
Нейропрактика – бұл тілдік сөйлеуді мидың белсенділігіне байланысты зерттейтін пән.
Ми екі жарты шардан тұрады, олардың әрқайсысы өз жұмысына жауап береді. Сол жақ жарты шар логикалық ойлауға жауап береді, фактілер мен терминдермен жұмыс істейді, ақыл-ой операцияларын орындайды. Оң жарты шар – интуиция, қиялды ойлау, қиял және шығармашылық қабілеттер үшін. Егер интеремисфералық өзара әрекеттесу қалыптаспаса, оң және сол жақ жарты шарлар арасында толыққанды ақпарат алмасу болмайды, олардың әрқайсысы сыртқы әлемді өзінше түсінеді.
Қалыптаспаған интеремисфералық әрекеттесу белгілері:
– есте сақтау, қарым-қатынас, өнімділік мәселелері;
– сөйлеудің кешігуі, сөйлеудің барлық компоненттерінің бұзылуы;
– психомоторлық дамудың, ұйқының, тәбеттің бұзылуы;
– қозғалыстардың ыңғайсыздығы;
– тежелу немесе гиперактивтілік;
– аутизм және РАС;
– өзін-өзі бақылаудың төмен деңгейі, импульсивтілік;
– агрессия;
– қабілетсіздік, шаршаудың жоғарылауы;
– нәрестелік;
– танымдық іс-әрекеттің болмауы;
– жалған көргіштік.
Нерожаттығулар – бұл балаға келесі мәселелерді шешуге көмектесетін арнайы ойын кешендері:
– кеңістікті және өз денеңді сезіну;
– қол-көз координациясын дамыту;
– аяқ пен қолдың дұрыс әрекеттесуін қалыптастырады;
– іс-әрекеттерді жүйелі түрде орындауға үйрету;
– есту және көру зейінін дамытады.
Нейрожаттығулар жаңа нейрондық желілерді құруға және балалардың интеллектісі мен сөйлеуін дамытудың негізі болып табылатын интеремисфералық әрекеттесуді жақсартуға мүмкіндік береді.
№1 жаттығу.
Үстелді сол қолдың босаңсыған щеткасымен, содан кейін оң жақпен 10 секунд түртіңіз.
Қолды 30 секунд бойы қысыңыз және ашыңыз. Содан кейін қолдарыңызды босаңсытыңыз. Бұл жағдайда, мысалы, тілдің бұралуын айтуға болады.: Филипп пешке жабысып қалды.
№2 жаттығу.
Алақандар жоғары және төмен. Сол қолды қабырғаға бұраңыз, саусақтарыңызды жұдырыққа бүгіңіз, содан кейін түзетіңіз. Мұны да оң қолыңызбен жасаңыз. Қозғалыстарды кезекпен әр қолмен 5-6 рет орындаңыз.
Са – са – са айлакер түлкі
Жаңа дөңгелекпен бірге
Су– су – су осуды көрді.
№3 жаттығу.
Алақандар алдарыңызда, саусақтарыңызды түзетіңіз және жайыңыз. Бір уақытта екі қолдың саусақтарын қысыңыз және ашыңыз.
Шамдар жанды.
Шамдар сөніп қалды.
№4 жаттығу.
Саусақтарыңызды жұдырыққа түйіңіз, содан кейін жұдырық пен қолды айналдырыңыз.
– оң қол;
– сол қол;
– бір уақытта екі қолмен.
Өлең мәтініне сәйкес әрекеттерді орындаңыз.
Ұшақты өзіміз құрастырамыз,
Ормандардың үстімен жүрейік,
Ормандардың үстімен жүрейік,
Сосын анамызға қайтамыз.
№5 жаттығу.
Екі қолдың алақандарын жоғары көтеріп, екі қолдың саусақтарын саусақпен саусақпен саусақпен саусақпен саусақпен саусақпен кезекпен байланыстыра бастаңыз.
– оң қол;
– сол қол;
– бір уақытта екі қолмен.
Өлең мәтініне сәйкес әрекеттерді орындаңыз.
Кірпі кірпімен кездесті:
«Сәлем, бауырым! Қалайсың?»
№6 жаттығу.
Ересек адам алақанның үстелде бірінен соң бірі кезектесіп екі қалпын көрсетеді: үстелде ашық алақан, жұдырықтай түйілген алақан. Біріншіден, жаттығу орындалады:
– оң қолдың алақанымен;
– сол қолдың алақанымен;
– екі алақанмен бір уақытта.
Өлең мәтініне сәйкес әрекеттерді орындаңыз.
Бегемоттар жүгіріп кетті,
Майлы қарын.
Жүгірді, жүгірді.
Бір-біріне қайталанды:
«Алақан – жұдырық,
Сен де солай істе!
Алақан – жұдырық,
Сен де солай істей аласың!»
№7 жаттығу.
Алақандар үстелге мықтап жатады. Кішкентай саусақтан бастаңыз, бір саусақты көтеріңіз.
– оң қолда;
– сол қолда;
– екеуінде де бір уақытта.
Өлең мәтініне сәйкес әрекеттерді орындаңыз.
Жоғары – төмен, жоғары – төмен,
Әр саусақ жоғары көтеріледі.
Міне, мен ептілікпен жасай аламын,
Саусақтарыңызды үстел үстінде жылжытыңыз.
Сөйлеуді жеке-жеке емес, тек жалпы дамумен ұштастыра отырып қалыптастыру керек.