МЕКТЕПТЕГІ ЕРЕЖЕЛЕР

Дузелбай Темірлан Дарханұлы

«№3 арнайы мектеп-интернаты» КММ, дефектолог-мұғалім

 

МЕКТЕПТЕГІ ЕРЕЖЕЛЕР

 

Бұл сабақ жоспары сыни ойлауды дамыту технологиясы негізінде құрылған. Мұндай сабақ барысында оқушылар оқу материалын, өз жұмысының нәтижелерін ұжымдық түрде талқылайды. Сабақтың бұл түрі оқушылардың танымдық белсенділігін арттыруға және олардың өзіндік жұмыс дағдыларын, соның ішінде ақпаратпен өзіндік жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыруға ықпал етеді. Бұл сабақтың негізгі дидактикалық міндеті-бұрын зерттелген материалды қайталау және практикалық қолдану және оны бұрыннан бар білім жүйесіне қосу.

Бөлім Мектеп
Пән Айналадағы әлем
Сабақтың тақырыбы Мектептегі ережелер
Оқу бағдарламасына сәйкес сабақтың мақсаты 3.1.3.1 мектептте, сабақта өзін дұрыс ұстау
Сабақтың мақсаты Сөйлеу тілін дамыту, тәртіп ережелерін сақтау

 

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңдері Мұғалімнің

әрекеті

Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Ұйымдас

тыру

шылық-

мотивациялық

-Балалар көңіл күйлерің қалай?

-Қазір бізде қандай сабақ?

– -Өткен сабақты қайталаймыз.

Амандасады.

Бір-біріне жылулық сыйлау

   

 

 

Теория-практика

лық

 Бүгінгі жаңа тақырыпты білу үшін жұмбақты шешейік:

Бұл балаларға толы үй,

Мұнда әрдайым достар көп,

Барлығы беске тырысады,

Жауап беру сабақтарда. (Мектеп)

– Мектеп оқушылары неге мектепке барады?

– Мектеп-біздің екінші үйіміз. Кез-келген үйдің өз ережелері бар, оларды орындау керек. Мектептің де өз ережелері мен тәртіптері бар. Сонымен, нағыз оқушы болу үшін сіз келесі ережелерді есте сақтаумыз керек.

Бірақ алдымен жұмыс істеу ыңғайлы болу үшін 2 топқа бөлінейік. Әрқайсысын таңбадан алыңдар. Бірдей түсті таңбасы бар балалар бір топқа біріктіріледі.

Үстелдерде  тапсырмалар бар карталар бар. Бірінші конвертті ашыңыз.

1) Бұл конвертте «Сөзді аяқта»ойыны.

Өлеңді мәнерлеп оқып, оған жетіспейтін сөзді қосуыңыз керек. Бұл ойын Сізге алғашқы ережесін табуға көмектеседі.

1 топқа

Егер таныс мұғалім болса,

Көшеде болса да, үйде болса да –

Ұялмаңыз, айла жасамаңыз,

Ал айтшы қалай сәлемдесеміз (Сәлеметсіз бе!)

 

Егер сіз бірдеңе сұрасаңыз,

Алдымен ұмытпаңыз

Және айтыңыз …(өтінемін)

 

2 топ

Өрмекшінің торларын

Байқаусызда торғайлар

Үзіп алып ендігі

………… деп сұрады. (кешіріңіз)

 

Мен бірдеңе берген кезде,

Олар маған айтады:…(рахмет)

 

– Мәдени адамдар қандай ережені ұстануы керек?

– Сіз таныс балалармен қалай амандасуға болады?

– Ал ересектермен?

 

Бірінші ережені айтайық.

1 ЕРЕЖЕ мектепке кірген кезде біз адамдармен амандасамыз, кетіп жатқан кезде қоштасамыз. Алғысымызды білдіреміз, қате жасаған кезде кешірім сұраймыз.

 

 2) Екінші ережені білу үшін 2 конвертті ашамыз. Онда өлең бар, оны мәнерлеп оқып, кейіпкерлердің дұрыс емес әрекеттерін атаңыз және мектепте жүрудің екінші ережесін шығарыңыз.

 

1 топ

«Үзіліс, үзіліс!» –

Қоңырау соғылды.

Бірінші Қанат жүгірді.

Гүлге барып соғылып,

Гүл топырағы төгілді

 

2 топ

Мен оған балық сияқты барамын,

Мен көбінесе мылжың сияқты жүгіремін,

Олар мені өте айлакермін дейді,

Орманда түлкі сияқты.

Кейде қоян сияқты қорқақ,

Бұтаның астына не пана болды.

Мен тағы да айқайлай аламын

Аю сияқты өте қатты!

Бұл өлеңдердің кейіпкерлері қандай ережелерді бұзды?

Екінші ережені айтайық.

Мектепте жүгіруге, айқайлауға, сыныптастарын мазақ етуге, ересектердің талаптарын арнайы орындамауға болмайды.

3) «Ережелерді білесің бе»ойыны

«Сіз ережелерді білесіз бе»ойынын ойнайық. Егер сіз ережемен келіссеңіз, қолыңызды көтеріңіз.

1.  Егер сұраққа жауап беретін болсаң қолыңды көтер. (+)

2. Сыныпқа кірген ересек адамды тұрып қарсы алады. (+)

3. Мұғалімінің сұрағына жауап беру үшін орыннан айқайлап жауапи беруге болады( -)

4. Сыныпқа кірушілерге «Сәлем» деп айқайлауға болады(-)

5. Үзіліс кезінде демалу керек, сондықтан сіз дәлізде жүгіре аласыз. (-)

6. Егер сізге бірдеңе сұрау керек болса, сіз ересектердің әңгімесін тоқтата аласыз. (-)

7. Сіз тек аулада ойын және спорт алаңында жүгіріп, шулы ойнай аласыз. (+)

8. Бір-біріне көмектесу керек әрқашан және барлық жерде. «Барлығы үшін және бәрі үшін».(+)

9. Таңертең ерте тұрып, барлық мультфильмдерді қарап, мектепке 1 минутқа кешігіп келемін. (-)

3 ереже: сабаққа қажетті барлық заттарды өзіңізбен бірге алып келуіңіз керек және оларды тәртіппен ұстаңыз, шашырамаңыз, ластамаңыз

Сергіру сәті.

Бір, екі, үш,

Бойға жинап күш.

Отырамыз, тұрамыз,

Біз тынығып аламыз

4)  4 конвертті ашып, ондағы суретті табыңыз. Онда мектептегі ережелерін бұзған балалар бейнеленген. Суретте балалардың не бұзғанын айтыңыз. Егер сіз балалар дұрыс нәрсені істеп жатыр деп шешсеңіз, онда жасыл шеңбермен, ал егер қате болса – қызыл түспен бояңыз. Жұмысты аяқтағаннан кейін топтың бір өкілі сіздің шешіміңіз туралы айтып береді.

1 сурет балалар сыныпта қоқыс тастайды, бала партада жатыр

2 сурет балалар күледі, орындықта тербеліп, көршісін үстелге итереді

4 ереже: Үстел төсек емес және оған жатуға болмайды.

Және өзіңізді лайықты ұстаңыз.

5 ереже: Мектепте, сыныпта ешкіммен ұрыспа. Егерде ұрыс жатқанды көрсең, міндетті түрде ажырат.

6 ереже:Сабақта ешкімді мазақ етпе,орындықта алға-артқа қозғалтпа. Ұстазды құрметте және көршіңе кедергі жасама.

5 тапсырма

Конвертте ребустары бар карталар бар, олар осы сөзбен байланысты ережені ашып, тұжырымдау керек.

1 карта-қол

2 карточка-тапсырма.

Ережелер:7.Жауап бергің келсе айқайлап емес,  тек қолыңды көтер. Сабақтарда сөйлеспе.

8. Сабақтан қашуға асықпаңыз, тапсырманы күнделікке жазып ал!

Бүгін біз ережелерді қайталадық және оларды орындауға тырысайық және ешкімді ренжітпейміз.

 

Жұмбақты шешеді

 

 

 

Сұраққа жауап береді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өлең жолдарында

ғы керек сөзді тауып, оқиды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сұраққа жауап береді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өлеңді оқып, өз ойларын айтады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дұрыс немес бұрыстығын анықтайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суретке қарап бұрыс әрекеттерді табады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ребусты шешеді

   

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://yandex.kz/video/preview/?text=сергіту%20сәті&path=wizard&parent-reqid=1634387929511119

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

Рефексия Біз қазір қандай ережелер туралы айттық? Мектепте және сабақтарда өзін қалай ұстау керек?

Егер мен  мектептегі ережелерді дұрыс айтсам, сіз жасыл шеңберді көтеріп, көрсетесіз. Маған барлық жасыл шеңберді көрсетіңіз. Егер мен қате айтсам, сіз қызыл шеңберді көтересіз. Қызыл шеңберді көрсетіңіз..

Сонымен, мұқият тыңдаңыз:

– партада диванға жатқандай жатуға болады,

– кітапта сурет салуға болмайды,

– мұғаліммен сәлемдесу үшін хор қажет,

– сабақта нақты және анық сөйлеу керек,

– мұғалімнің сұрағына хормен жауап беру керек

– сабақта сынып бойынша жүгіруге болмайды.

(карточкаларды әр көтергеннен кейін біз дұрыс немесе дұрыс емес екендігін талқылаймыз).

Сұраққа жауап береді.

 

 

 

 

 

Шеңберлерді таңдайды