«Ата-аналарға алкоголизмнің, нашақорлықтың және нашақорлықтың алдын алу бойынша ұсыныстар»

Жасөспірім кезінде алдыңғы тәрбиенің кемшіліктері көрінеді. Демек, ата — ананың ең маңызды міндеті-баланың жағдайын бақылау. Бұған назар аудару керек, ол үйден шыққан жағдаймен салыстыра отырып, үйге қандай күйде келді. Бұл, мысалы, баланың алғаш темекі шеккен, алкоголь немесе есірткі қабылдаған жағдайларын уақытында анықтауға мүмкіндік береді.

Әлеуметтік педагог ата — аналарды психоактивті заттарды (ББЗ) – алкоголь, темекі, есірткі қабылдайтын баланың мінез-құлқындағы симптомдар мен сыртқы белгілердің сипаттамасымен таныстыра алады.

Алкогольді сусындар (сыра, шарап, арақ және т. б.) Симптомдары: кешіктірілген реакциялар, ұйқышылдық, сөйлеудің бұзылуы, тұлғаның өзгеруі (басқа құндылықтардың пайда болуы).

Сыртқы белгілері: жасырын бөтелкелер, еріннің еріксіз салбырауы, жақтың босаңсуы, әдейі қозғалу, есте сақтау қабілетінің төмендеуі.

Темекі Симптомдары: физикалық күштің төмендеуі, төзімділік, үйлестірудің нашарлауы, тез шаршау, әлсіздіктің жоғарылауы, еңбекке қабілеттіліктің төмендеуі. Сыртқы белгілері: темекінің (түтіннің) иісі, дәретханада, жуынатын бөлмеде жиі және ұзақ уақыт болу, сіріңке, жеңіл, темекінің болуы қалта тігістерінде саусақтардың сарғаюы.

Марихуана, арамшөп, «курево», сусын Симптомдары:

ұйқышылдық, ойдың үйлесімсіздігі, көздің қарашықтары кеңейеді, қозғалыс үйлестірілмейді, тәттілерге деген құштарлық, тәбеттің жоғарылауы, әлсіз галлюцинация.

Сыртқы белгілері: көздің астындағы қызыл ісіну, күйдірілген жапырақтардың қатты иісі, киім қатпарлары мен қалта тігістеріндегі ұсақ тұқымдар, майлық қағаздың болуы, саусақтарыңыздағы терінің түсі.


 Симптомдарды зерттеп, сыртқы белгілерді байқап, жаман әдеттің бар-жоғын ерте анықтағаннан кейін сізге қажет: — ПАВ профилактикасы бойынша іс-шаралар өткізу-дәрістер, әңгімелер, тренингтер және т. б.;

  • – қарым — қатынастың ақпараттық бөлігінен гөрі, ПБЗ-ға тәуелділіктен бас тарту дағдыларын қалыптастыруға көбірек көңіл бөлу;
  • – жаман әдеттің жағымсыз құбылыстарымен күресу емес, оның орнына оның болмауының жағымды жақтарын насихаттау.
  • – жасөспірімнің бос уақытын ұйымдастыруға, оның бос уақытында жұмыспен қамтылуына назар аудару керек. Профилактикалық жұмысты ата-аналар әлеуметтік педагогпен, мектеп психологымен, наркологпен бірлесіп жүргізген жөн.