Сыныпта Агрессор мен жәбірленуші әрқашан болатын жағдай қалыптасады.
Мұғалімнің бар ерекше қарым-қатынасы кейбір білім алушыларға («любимчик»/ «хулиган»), көбірек әкеліп соғуы жағдайды буллинга. Мұғалім ешкімді бөліп, бәріне құрметпен қарамаса, сынып ұжымын біріктіру бойынша жұмыс жасаса, қорқыту ықтималдығы азаяды.
Алдымен мұндай проблема бар екенін мойындау керек. Бұл көрінгеннен әлдеқайда маңызды қадам:
- Біз жәбірленушінің мүдделерін сақтау туралы айтып отырмыз. Іс жүзінде біз жиі құқық бұзушының пайдасына әрекет етеміз. Мысалы. Оқушылар көбінесе құқық бұзушыға таңданады, ал кейбір мұғалімдер өздері үшін тұра алмайтын балаларға құрметсіздікпен қарайды.
- Кейде мұғалімдер балаларға өз проблемаларын өздері шешуге мүмкіндік беру немесе ауызша агрессияны зиянсыз және қажетсіз назар ретінде қарастырған дұрыс деп санайды;
- Кейбір басшылар, мысалы, белсенді әрекеттерді қажет ететін басқа адамдармен кездескенше, осы тақырыпты талқылауды қаламайды, мысалы ата-аналармен;
Қысым көрсету оған мүмкіндік беретін атмосфераның, сондай-ақ бақылаудың жеткіліксіздігі мен салдардың болмауының арқасында жалғасуда.
– сабырлы болыңыз;
– істі байыпты қабылдаңыз;
– тез және салмақты шаралар қабылдаңыз: қажет болса, құқық бұзушыны жазалаңыз және жазаның себебін түсіндіріңіз;
– құқық бұзушыға оның мінез-құлқын мақұлдамағаныңызды түсініңіз;
– құқық бұзушыға жәбірленушінің көзқарасын көрсетуге тырысыңыз;
– жәбірленушіге қолдау көрсетіңіз, оны жігерлендіріңіз, оған өзін орынсыз немесе ақылсыз сезінуіне жол бермеңіз, нақты көмек ұсыныңыз.